ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΣΑΔΑΣ–ΠΕΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
Μετά από σχετική αίτηση 52 συναδέλφων και σύμφωνα με τον ισχύοντα κανονισμό
λειτουργίας του Τμήματος Αττικής, σας καλούμε σε συνεδρίαση της Γενικής
Συνέλευσης του Τμήματος, την Τρίτη 19 Ιουλίου 2011, στα γραφεία του ΣΑΔΑΣ–
ΠΕΑ, (Αθήνα, Μοναστηράκι, οδός Βρυσακίου 15 και Κλάδου), ώρα 10:00, με
θέματα:
1. Αμοιβές μηχανικών – Εφαρμογή του ν. 3919/2011
2. «Νέος τρόπος Έκδοσης αδειών δόμησης και ελέγχου κατασκευών»
Εάν δεν επιτευχθεί η προβλεπόμενη απαρτία από τον ισχύοντα κανονισμό
λειτουργίας του Τμήματος Αττικής,
η συνεδρίαση της Γενικής Συνέλευσης θα γίνει, την Πέμπτη 21 Ιουλίου 2011 στα γραφεία του ΤΕΕ (Αθήνα, οδός Νίκης 4, Α΄ όροφος), ώρα 19:00, σύμφωνα με τον ισχύοντα κανονισμό λειτουργίας του Τμήματος Αττικής.
Για τη γραμματεία της Προσωρινής Επιτροπής
Γρηγορόπουλος Θανάσης
Μαούνης Αντώνης
Δημοσιεύουμε στη συνέχεια, το Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για τις αμοιβές των μηχανικών.
Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος
Άρθρο 1
Σκοπός
Σκοπός του παρόντος διατάγματος είναι η προσαρμογή της Νομοθεσίας σχετικά με την εκπόνηση μελετών, την διενέργεια επιβλέψεων και λοιπών υπηρεσιών και τις αμοιβές Μηχανικών Ιδιωτικών έργων προς τις διατάξεις του άρθρου 7 του Ν.3919/2011 "Αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας , κατάργηση αδικαιολογήτων περιορισμών στην πρόσβαση και την άσκηση επαγγελμάτων’’ (ΦΕΚ 32/Α/2011), κατά την παρ.15 του άρθρου 7 αυτού.
Άρθρο 2
Προϋπολογισμός του έργου
1. Ο Προϋπολογισμός ο οποίος λαμβάνεται υπόψη από όλες αρμόδιες υπηρεσίες για κάθε σχετικό υπολογισμό που απαιτείται κατά τις διατάξεις του άρθρου 7 του Ν.3919/2011 είναι ο πραγματικός προϋπολογισμός του έργου που συντάσσει ο Μηχανικός . Αποτελεί δε υποχρεωτικό στοιχείο της μελέτης του Μηχανικού και παραδίδεται στον εντολέα αναλόγως του σταδίου αυτής.
Ειδικότερα :
O Προϋπολογισμός του έργου συντάσσεται από τον Μηχανικό αναλόγως του σταδίου της μελέτης που ανατίθεται ως ακολούθως :
Α. Προμελέτη : Σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 229 του π.δ 696/1974.
Β. Οριστική Μελέτη : Σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 230 του π.δ 696/1974
Γ. Μελέτη εφαρμογής : Σύμφωνα με το άρθρο 257 του π.δ 696/1974.
2. Με Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Μεταφορών και Δικτύων(ΥΠΟΜΕΔΙ) ,Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής(ΥΠΕΚΑ) και Οικονομικών δύναται να ορίζεται κάθε φορά ειδικός συντελεστής επιρροής επί του Πραγματικού Προϋπολογισμού. Σε αυτή την περίπτωση κάθε είδους υπολογισμός εξάγεται συμφώνως με το ποσό που θα προκύψει από το γινόμενο : Ενδεικτικός Προϋπολογισμός (Ε.Π) = Σ * σ.ε όπου :
Ε.Π : Το ποσό βάσει του οποίου θα εξαχθούν όλοι οι απαιτούμενοι υπολογισμοί. (Ενδεικτικός Προϋπολογισμός)
Σ : Ο Προϋπολογισμός του άρθρου 3 του π.δ 696/1974
σ.ε : Συντελεστής επιρροής , ως θα οριστεί από την Κ.Υ.Α
3. Για τον υπολογισμό δικαιωμάτων εισφορών ή κρατήσεων αναγράφεται επί του σχετικού κάθε φορά εντύπου τόσο ο Προϋπολογισμός (Σ) όσο και ο συντελεστής επιρροής.
4. Σε κάθε περίπτωση η νόμιμη αμοιβή Μηχανικού κατά την έννοια της παρ.1 του άρθρου 3919/2011 υπολογίζεται από το Τ.Ε.Ε συμφώνως με τον Πραγματικό Προϋπολογισμό του έργου ανεξαρτήτως συντελεστή επιρροής, βάσει του άρθρου 3 του π.δ 696/1974 συμφώνως με τα στοιχεία της μελέτης του Μηχανικού.[1]
5. Ειδικώς για τις περιπτώσεις έκδοσης οικοδομικών αδειών ορίζεται ειδικός συντελεστής επιρροής (σ.ε) επί του προϋπολογισμού του άρθρου 3 του π.δ 696/1974 για τον υπολογισμό και την είσπραξη λοιπών δικαιωμάτων, κρατήσεων και εισφορών από το Τ.Ε.Ε, σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 7 του Ν.3919/2011, ως εξής :[2]
σ.ε = 118 ευρώ ανά τ.μ / Σ.
όπου :
σ.ε = συντελεστής επιρροής.
Σ = Ο Προϋπολογισμός του άρθρου 3 του π.δ 696/1974
Άρθρο 3
Στοιχεία Συμβάσεως
Η σχετική έγγραφη συμφωνία των συμβαλλομένων , ως ορίζεται στην παρ. 1α του άρθρου 7 του Ν. 3919/2011 περιέχει υποχρεωτικώς τα στοιχεία του Παραρτήματος ΙΑ .Σε περίπτωση έλλειψης συμπλήρωσης των σχετικών στοιχείων του Παραρτήματος δεν γίνεται δεκτή από το Τ.Ε.Ε οποιαδήποτε αίτηση για υπολογισμό αμοιβών , κρατήσεων και λοιπών δικαιωμάτων.
Άρθρο 4
Έλεγχος στοιχείων του Τ.Ε.Ε. Ασυνήθιστα χαμηλή αμοιβή
Για την εφαρμογή της παρ.1β του άρθρου 7 του Ν. Ν.3919/2011 δηλώνονται υποχρεωτικώς από τον Μηχανικό τα στοιχεία του Παραρτήματος ΙΒ. Σε περίπτωση έλλειψης συμπλήρωσης των σχετικών στοιχείων του Παραρτήματος δεν γίνεται δεκτή από το Τ.Ε.Ε οποιαδήποτε αίτηση για υπολογισμό αμοιβών , κρατήσεων και λοιπών δικαιωμάτων. Το Τ.Ε.Ε συμφώνως με τα στοιχεία του Παραρτήματος, ως διεξοδικά θα καθοριστεί με απόφαση της Δ.Ε αυτού, θα προχωρεί σε έλεγχο των ασυνήθιστα χαμηλών προσφορών κατά το εδ.β της παρ.1 του άρθρου 7 του Ν.3919/2011.
Άρθρο 5
Καταβολή εισφορών και λοιπών δικαιωμάτων στο Τ.Ε.Ε
1. Υπολογίζονται και καταβάλλονται στο Τ.Ε.Ε ή στον υπό του Τ.Ε.Ε εφεξής εξουσιοδοτούμενο, με απόφαση της Δ.Ε/ΤΕΕ, οι εξής εισφορές και λοιπά δικαιώματά που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία :
§ τέλη επί του προϋπολογισμού ανεγειρόμενων ή επισκευαζόμενων οικοδομών σε ποσοστό 0,25‰ σύμφωνα με την παρ. 4 άρθρ. 35 ΠΔ 14.12.1926
§ κρατήσεις επί των αμοιβών μελετών μηχανικών σε ποσοστό 2% σύμφωνα με την παρ. 4 ΝΔ 2726/1953.
§ κρατήσεις επί των αμοιβών επίβλεψης μηχανικών σε ποσοστό 2% σύμφωνα με την παρ. 4 ΝΔ 2726/1953 …………
§ κράτηση του ΚΗ/1947 / 23.08.1947/ ψηφίσματος περί παροχής διευκολύνσεων δια την υπό ιδιωτών ανοικοδόμησιν,
§ κράτηση 2% υπέρ του ΤΣΜΕΔΕ νυν ΕΤΑΑ σύμφωνα με το το άρθρο 7 παρ. 1 περ. ε του Α.Ν. 2326/1940……..
§ κράτηση 1% υπέρ του ΕΜΠ σύμφωνα με το άρθρο μόνο (1) του Ν. 546/43 «περί εσόδων του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου.
2. Το Τ.Ε.Ε στο τέλος κάθε εξαμήνου αποδίδει τις καταβαλλόμενες σε αυτό κρατήσεις και λοιπά τέλη στους δικαιούχους. [3]
Άρθρο 6
Τελικές διατάξεις.
1. Από την δημοσίευση του παρόντος καταργείται κάθε αντίθετη σχετική διάταξη και κανονιστική εγκύκλιο.
2. Έως την έκδοση των σχετικών Υπουργικών Αποφάσεων που προβλέπονται στο παρόν διάταγμα, ο κάθε είδους έλεγχος επί προϋπολογισμού έργου, εκτός αυτών που πραγματοποιούνται σύμφωνα με την παρ.4 του άρθρου 3 του παρόντος, πραγματοποιείται σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν. Έως την έκδοση των σχετικών Υπουργικών Αποφάσεων από την δημοσίευση του παρόντος αναγράφεται υποχρεωτικώς σε κάθε σχετικό έντυπο υπολογισμού και ο Προϋπολογισμός του άρθρου 2 του παρόντος.
3. Το Τ.Ε.Ε υποχρεούται να προσαρμόσει το μηχανογραφικό σύστημα υπολογισμού αμοιβών μέσα σε 6 μήνες από την ψήφιση του παρόντος σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος και των σχετικών παραρτημάτων που προσαρτώνται στο παρόν.
4. Η παρ.ιγ του άρθρου 3 του από 17/07/1993 Π.Δ/τος αντικαθίσταται ως εξής :
‘’ Αποδεικτικό κατάθεσης εισφορών , κρατήσεων λοιπών δικαιωμάτων και αμοιβών Μηχανικών ως υπολογίζονται από το Τ.Ε.Ε ‘’
Προηγούμενη διάταξη : ‘’Αποδεικτικό κατάθεσης αμοιβής του μελετητή μηχανικού’’.
5. Η παρ.2.Α.γ του άρθρου 5 του από 17/07/1993 Π.Δ/τος αντικαθίσταται ως εξής :
‘’Στον έλεγχο του υπολογισμού των διαφόρων επιφανειών του κτιρίου που λαμβάνονται υπόψη για τον προϋπολογισμό που προσαρτάται ως απαραίτητο στοιχείο της μελέτης του Μηχανικού και που δηλώθηκαν από τον Μηχανικό στο Τ.Ε.Ε. Επίσης ελέγχεται και θεωρείται η αναλυτική προμέτρηση που τυχόν προσαρτάται στη μελέτη σε σχέση με τον υπολογισμό των επιφανειών του κτιρίου’’.
Προηγούμενη διάταξη :
‘’ Στον έλεγχο του υπολογισμού των διαφόρων επιφανειών του κτιρίου που λαμβάνονται υπόψη για τον προϋπολογισμό της συνολικής δαπάνης του έργου και τις οποίες ο ελεγκτής μεταφέρει στο ειδικό έντυπο προϋπολογισμού που είναι ενσωματωμένο στο ενιαίο τεύχος. Επίσης ελέγχεται και θεωρείται η αναλυτική προμέτρηση που τυχόν προσαρτάται στη μελέτη’’
6. Η παρ.3 του άρθρου 5 του από 17/07/1993 Π.Δ/τος αντικαθίσταται ως εξής :
1.‘’Ο έλεγχος και η αντιπαραβολή των στοιχείων της μελέτης που δηλώθηκαν από τον Μηχανικό στο ΤΕΕ για τον υπολογισμό του ύψους των πάσης φύσεως φόρων και εισφορών γίνεται από εντεταλμένο υπάλληλο. Ο υπάλληλος αυτός με βάση τα εμβαδά που έχουν ήδη σημειωθεί κατά τον έλεγχο της Αρχιτεκτονικής μελέτης από τον ελεγκτή - μηχανικό σε ειδικό έντυπο προϋπολογισμού ή την αναλυτική προμέτρηση των εργασιών ελέγχει τον προϋπολογισμό του έργου και τις αμοιβές μηχανικών όπως προκύπτουν από τα παραστατικά του Τ.Ε.Ε.
2. Λαμβάνοντας υπόψη τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις ελέγχει τα παραστατικά καταβολής εισφορών υπέρ διαφόρων ταμείων. Η διαδικασία αυτή ολοκληρώνεται μέσα σε τέσσερις (4) εργάσιμες ημέρες από τη διαβίβαση του φακέλου για φορολογικό έλεγχο. Η πληρωμή των πάσης φύσεως οικονομικών υποχρεώσεων μελετητών και ιδιοκτητών γίνεται με αντίστοιχα έντυπα χωρίς την προηγούμενη θεώρηση τους από την Υπηρεσία και ελέγχεται από τον εντεταλμένο κατά τα παραπάνω υπάλληλο, μέσα σε δύο (2) εργάσιμες ημέρες από την προσκόμιση των αντιστοίχων παραστατικών.’’
Προηγούμενη διάταξη :
‘’Ο υπολογισμός του ύψους των αμοιβών μηχανικών και των πάσης φύσεως φόρων και εισφορών γίνεται από εντεταλμένο υπάλληλο. Ο υπάλληλος αυτός με βάση τα εμβαδά που έχουν ήδη σημειωθεί κατά τον έλεγχο της Αρχιτεκτονικής μελέτης από τον ελεγκτή - μηχανικό στο ειδικό έντυπο προϋπολογισμού ή την αναλυτική προμέτρηση των εργασιών ελέγχει τον προϋπολογισμό του έργου, τις αμοιβές μηχανικών όπως προκύπτουν από την εφαρμογή των εκάστοτε ισχυουσών σχετικών διατάξεων και τις λοιπές οικονομικές επιβαρύνσεις υπέρ των διαφόρων ταμείων, χωρίς να καθυστερεί ανατρέχοντας στα σχέδια της μελέτης. Η διαδικασία αυτή ολοκληρώνεται μέσα σε τέσσερις (4) εργάσιμες ημέρες από τη διαβίβαση του φακέλλου για φορολογικό έλεγχο. Η πληρωμή των πάσης φύσεως οικονομικών υποχρεώσεων μελετητών και ιδιοκτητών γίνεται με αντίστοιχα έντυπα χωρίς την προηγούμενη θεώρηση τους από την Υπηρεσία και ελέγχεται από τον εντεταλμένο κατά τα παραπάνω υπάλληλο, μέσα σε δύο (2) εργάσιμες ημέρες από την προσκόμιση των αντιστοίχων παραστατικών’’.
Άρθρο 7
Προσαρτώνται και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του παρόντος τα κάτωθι παραρτήματα: ΙΑ, ΙΒ,
Άρθρο 7. Π/ΜΑ ΙΑ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΑ.
Η σχετική έγγραφη συμφωνία των συμβαλλομένων , ως ορίζεται στην παρ. 1α του άρθρου 7 του Ν. 3919/2011 περιέχει υποχρεωτικώς τα ακόλουθα στοιχεία τα οποία συμπληρώνονται από τον Μηχανικό και γνωστοποιούνται στο Τ.Ε.Ε σύμφωνα με τους παρακάτω πίνακες ανεξαρτήτως του λοιπού περιεχομένου της έγγραφης συμφωνίας :
KEΦΑΛΑΙΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ: Α 1. Στοιχεία του Κυρίου του έργου – Εντολέα : 1. 2. 3. 4. 5. | ||
2. Στοιχεία Μηχανικού – Αναδόχου 1. 2. 3. 4. 5. | ||
3. Στοιχεία Ομάδας Μηχανικών ανά είδος Μελέτης , Επίβλεψης ή άλλης Υπηρεσίας Μηχανικού. 1. 2. 3. 4. 5. | ||
4. Τίτλος έργου : | ||
5. Περιγραφή έργου : (ποσοτικά και ποιοτικά) με αναφορά στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ώστε να είναι δυνατή η κατάταξή του στις κατηγορίες του ΠΔ 696/74. | ||
6. Σε περίπτωση ανάθεσης μελέτης το ανατεθέν και αντιστοίχως αναληφθέν στάδιο κατά το ΠΔ 696/74. (Προμελέτη , Οριστική Μελέτη, Μελέτη Εφαρμογής) | ||
7. Ανάθεση και Ανάληψη Επίβλεψης : (συμπληρώνεται αναλόγως το αντίστοιχο πεδίο συμφώνως με το συμβατικό πλαίσιο) | ||
7.1 Ανάθεση και ανάληψη άσκησης κ επίβλεψης κατά το ΝΔ 17-7 / 16-8-1993 σε συνδυασμό με το ΒΔ 15-12-1923 / 21-1-1924 | ||
7.2 Ανάθεση και ανάληψης άσκησης επίβλεψης κατά τον Ν. 1396/1983 | ||
7.3 Ανάθεση και ανάληψης άσκησης επίβλεψης κατά το π.δ 305/1996 | ||
8. Προεκτιμώμενος Προϋπολογισμός του Έργου (Εξάγεται σύμφωνα με τα παραδοθέντα στοιχεία από τον κύριο του έργου, κατά το κεφάλαιο Β. αυξ.αριθμ 1.του Παραρτήματος) | ||
9. Νόμιμη αμοιβή, για το συγκεκριμένο έργο ως προκύπτει συμφώνως με τον προεκτιμώμενο προϋπολογισμό του στ.8 κατά την εφαρμογή του π.δ 696/1974. | ||
10.Αμοιβή που συμφωνήθηκε εγγράφως για το συγκεκριμένο έργο (Δηλώνεται είτε ως απόλυτος αριθμός είτε ως ποσοστό επί της τελικώς νόμιμης αμοιβής κατά τον υπολογισμό του Τ.Ε.Ε) | ||
11.Ποσοστό συμμετοχής εκάστου των Μηχανικών στην περίπτωση Ομάδας Μηχανικών κατά το στ.3 του Κεφαλαίου Α του Παραρτήματος για τον υπολογισμό της κατανομής της αμοιβής. | ||
KEΦΑΛΑΙΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ: Β | ||
1. Στοιχεία που παραδίδονται από τον Κύριο του Έργου – Εντολέα στον Μηχανικό σε περίπτωση ανάθεσης Μελέτης κατά τα στοιχ1-6 του Κεφαλαίου Α του Παραρτήματος : (Δηλώνονται τα αντίστοιχα πεδία ) 1. Νομιμοποιητικά έγγραφα · Τίτλους ιδιοκτησίας · Πιστοποιητικό μεταγραφής ή κτηματολογικό απόσπασμα. · Υπεύθυνη δήλωση στη περίπτωση ελλείψεως των παραπάνω στοιχείων · Τοπογραφικό διάγραμμα (προαιρετικά) · Όροι δόμησης του ακινήτου (προαιρετικά) · Μελέτη Σκοπιμότητας (προαιρετικά) · Προκαταρτική Μελέτη (προαιρετικά) · Βασικά μεγέθη του έργου, ιδιαίτερα χαρακτηριστικά , ειδικές κτιριολογικές απαιτήσεις. | ||
2. Οικονομικό πλαίσιο – Ενδεικτικό προϋπολογισμό για την υλοποίηση του έργου. 3. Ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα εξέλιξης του έργου αναλόγως της χρηματοδότησης του έργου. | ||
2. Στοιχεία που παραδίδονται από τον Κύριο του Έργου – Εντολέα στον Μηχανικό σε περίπτωση ανάθεσης επίβλεψης, Διοίκησης έργου κατά το στοιχ.7 του Κεφαλαίου Α του Παραρτήματος : | ||
3. Κατηγοριοποίηση από τον Μηχανικό των στοιχείων που προσκομίστηκαν σύμφωνα με τα στοιχ.1 και 2 του Κεφαλαίου Β του Παραρτήματος, τις απαιτούμενες προδιαγραφές και τις διατάξεις του βιβλίου β του π.δ 696/1974. | ||
4. Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης – ολοκλήρωσης της μελέτης κατά τα στοιχ.1 -6 του Κεφαλαίου Α του Παραρτήματος. | ||
5. Δήλωση από τον κύριο του έργου για την ανάληψη ευθύνης συγκρότησης ομάδας Μηχανικών (σε περίπτωση που δεν ανατίθεται σε Μηχανικό όλες οι απαιτούμενες μελέτες) | ||
Δήλωση εξουσιοδότησης του αντισυμβαλλόμενου Μηχανικού για την συγκρότηση της απαιτούμενης ανά ειδικότητα ομάδας Μηχανικών καθώς και καθορισμός συντονιστή Ομάδας. |
6. Δήλωση αποδοχής του κυρίου του έργου, ότι η τελικώς νόμιμη αμοιβή της μελέτης(στοιχ.1-6 κεφαλαίου Α του Παραρτήματος) θα υπολογιστεί σύμφωνα με τον προϋπολογισμό της μελέτης , ως θα παραδοθεί, συντασσόμενο κατά τις οικείες διατάξεις. | ||
7. Δήλωση αποδοχής του κυρίου του έργου, ότι η νόμιμη αμοιβή επίβλεψης (στοιχ.7 κεφαλαίου Α του Παραρτήματος) θα υπολογιστεί κατά το νόμο σύμφωνα με την συνολική δαπάνη που θα πραγματοποιηθεί για την κατασκευή του έργου. | ||
8. Δηλώσεις όλων των συμβαλλομένων ότι έλαβαν υπ’ όψιν κατά την σύναψη της συμβάσεως το άρ. 179 του Α.Κ. | ||
9. Δήλωση του Μηχανικού για την υποχρέωση γνωστοποίησης στο Τ.Ε.Ε των οριστικών στοιχείων έργου μετά την περαίωση της παροχής. |
Άρθρο 7 Π/ΜΑ ΙΒ.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΒ.
Για την εφαρμογή της παρ.1β του άρθρου 7 του Ν. Ν.3919/2011 δηλώνονται υποχρεωτικώς από τον Μηχανικό τα στοιχεία του Παραρτήματος ΙΒ ως καταγράφονται στον παρακάτω πίνακα. Σε περίπτωση έλλειψης συμπλήρωσης των σχετικών στοιχείων του Παραρτήματος δεν γίνεται δεκτή από το Τ.Ε.Ε οποιαδήποτε αίτηση για υπολογισμό αμοιβών , κρατήσεων και λοιπών δικαιωμάτων.
1. Η εμπειρία του μηχανικού ως προσδιορίζεται κατά το άρθρο 102 του π.δ 696/1974 από τον χρόνο απόκτησης άδειας άσκησης επαγγέλματος. | ||
2. Η ημερήσια αποζημίωσή του (Λ) σύμφωνα με το άρθρο 102 του ΠΔ696/74. | ||
3. Ο αριθμός των ημερών απασχόλησης (Η) που προκύπτει για τον συγκεκριμένο μηχανικό σύμφωνα με την νόμιμη αμοιβή (Να). Δηλαδή Η=Να/Λ. | ||
4. Το στάδιο της μελέτης του έργου (ποσοστό επί της συνολικής ,(σ) )που αναφέρεται στην συμφωνία | ||
5. Ο αριθμός των ημερομισθίων (η) που δηλώνει ο μηχανικός ότι του είναι ικανός για την ολοκλήρωση της μελέτης ή άσκηση της επίβλεψης, ώστε : Σα = σ.η.Λ |
Άρθρο Π/ΜΑ ΙΙΙ
"ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙΙ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ ΔΗΛΩΣΕΩΝ
[1] Η αναφορά σε υπουργική απόφαση για τον καθορισμό μονάδων επιφανείας θα πρέπει να είναι σε συνάρτηση με τον προϋπολογισμό που προβλέπεται από το άρθρο 3…….
Ερώτημα 1 : Είναι μαθηματικά εφικτό ?
2: Eάν όχι δεν εγκυμονεί κινδύνους μια εξουσιοδοτική για καθορισμό άλλου προϋπολογισμού.
Εάν συμβαίνει το 2 μήπως είναι καλύτερα να ορίσουμε μέσω του π.δ αυτόν τον προϋπολογισμό (συμβατικό βάσει Υ.Α ) ως προϋπολογισμό για τον καθορισμό λοιπών δικαιωμάτων , αμοιβών κτλ. …..
[2] Προφανώς θα πρέπει να εξειδικευτεί ο τύπος και να αναλυθεί το 118 ευρώ /τ.μ
[3] Πρέπει κατά τη γνώμη μου να ρυθμίσουμε και αυτό το θέμα…..
Επίσης. Αναδημοσιεύουμε από το blog της συσπείρωσης αριστερών μηχανικών.
Επίσης. Αναδημοσιεύουμε από το blog της συσπείρωσης αριστερών μηχανικών.
Ενημέρωση από την Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ - αντιδημοκρατική εκτροπή με κύρια ευθύνη της ΠΑΣΚ
Το Σαββάτο 16 και την Κυριακή 17 Ιουλίου ήταν προγραμματισμένο εδώ και καιρό να γίνει Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ με κύριο θέμα συζήτησης την Ανεργία. Στην πορεία προστέθηκε αντικειμενικά στη συζήτηση και το Μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα αλλα και η "ανάπτυξη" το φάρμακο δια πάσαν νόσον για τις κυριάρχες πολιτικές αντιλήψεις. Έστω και έτσι αναμενόταν μια συνεδρίαση με ενδιαφέρον. Λογαριάσαμε όμως χωρίς τον ξενοδόχο.
Καταρχήν η ΔΚΜ κατά την έναρξη της Συνεδρίασης ζήτησε να ενσωματωθεί στην ενημέρωση του Προέδρου για τη δραστηριότητα της Διοικούσας, το θέμα το οποίο έχει προκύψει με τις αμοιβές. Η προσθήκη αυτή έγινε δεκτή από το σώμα (κακώς κατά τη γνώμη μας). Με τον τρόπο αυτό ολόκληρο το Σαββάτο αναλώθηκε στο γνωστό σκυλοκαβγά ΠΑΣΚ-ΔΚΜ αν θα δεχτούμε αύξηση εισφορών ή μείωση αμοιβών ή και τα δύο και με ποιό τρόπο θα γίνει αυτό. Στο τέλος της συζήτησης (και αφού τελείωνε η πρώτη μέρα της αντιπροσωπείας) θέσαμε στο σώμα προς ψήφιση δύο ζητήματα. Πρώτον τη συνολική απόρριψη του Ν.3919/2011 και την πάλη για μη εφαρμογή του (απορρίφθηκε πανυγηρικά μια και στηρίχθηκε μονάχα από τη συσπείρωση, την ΑΕΠΕΠ και την Πανεπιστημονική) καθώς την απόρριψη του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος που το ΤΕΕ έχει ήδη στείλει στο ΥΠΕΚΑ. Το δεύτερο ψήφισμα όμως συγκέντρωσε τη μεγάλη πλειοψηφία των παρόντων μελών της αντιπροσωπείας. Για το λόγο αυτό και βλέποντας η ΠΑΣΚ ότι χάνει και πρέπει να αποσύρει το ΠΔ, προκάλεσε τεχνητή έλλειψη απαρτίας βάζοντας τα δεκάδες παρόντα μέλη της να μην ψηφίσουν (ουτε κατά, ούτε λευκό), ώστε οι παρόντες να εμφανιστούν λιγότεροι από 50 που ορίζει το καταστατικό ως όριο απαρτίας. Τεράστια ευθύνη έχει το Προεδρείο της Αντιπροσωπείας (τα τρία παρόντα μέλη του) που επέτρεψε (και υποβοήθησε) την εκτροπή αυτή.
Καταρχήν η ΔΚΜ κατά την έναρξη της Συνεδρίασης ζήτησε να ενσωματωθεί στην ενημέρωση του Προέδρου για τη δραστηριότητα της Διοικούσας, το θέμα το οποίο έχει προκύψει με τις αμοιβές. Η προσθήκη αυτή έγινε δεκτή από το σώμα (κακώς κατά τη γνώμη μας). Με τον τρόπο αυτό ολόκληρο το Σαββάτο αναλώθηκε στο γνωστό σκυλοκαβγά ΠΑΣΚ-ΔΚΜ αν θα δεχτούμε αύξηση εισφορών ή μείωση αμοιβών ή και τα δύο και με ποιό τρόπο θα γίνει αυτό. Στο τέλος της συζήτησης (και αφού τελείωνε η πρώτη μέρα της αντιπροσωπείας) θέσαμε στο σώμα προς ψήφιση δύο ζητήματα. Πρώτον τη συνολική απόρριψη του Ν.3919/2011 και την πάλη για μη εφαρμογή του (απορρίφθηκε πανυγηρικά μια και στηρίχθηκε μονάχα από τη συσπείρωση, την ΑΕΠΕΠ και την Πανεπιστημονική) καθώς την απόρριψη του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος που το ΤΕΕ έχει ήδη στείλει στο ΥΠΕΚΑ. Το δεύτερο ψήφισμα όμως συγκέντρωσε τη μεγάλη πλειοψηφία των παρόντων μελών της αντιπροσωπείας. Για το λόγο αυτό και βλέποντας η ΠΑΣΚ ότι χάνει και πρέπει να αποσύρει το ΠΔ, προκάλεσε τεχνητή έλλειψη απαρτίας βάζοντας τα δεκάδες παρόντα μέλη της να μην ψηφίσουν (ουτε κατά, ούτε λευκό), ώστε οι παρόντες να εμφανιστούν λιγότεροι από 50 που ορίζει το καταστατικό ως όριο απαρτίας. Τεράστια ευθύνη έχει το Προεδρείο της Αντιπροσωπείας (τα τρία παρόντα μέλη του) που επέτρεψε (και υποβοήθησε) την εκτροπή αυτή.
Με τον τρόπο αυτό πέτυχαν με ένα σμπάρο δύο τρυγόνια, και γλύτωσαν την καταψήφιση του ΠΔ και απέφυγαν τη συζήτηση για Μεσοπρόθεσμο και ανεργία. Να τους χαιρόμαστε όλοι μας.
Να είμαστε όλοι εκεί!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλή αρχή!
ΑπάντησηΔιαγραφή