Σάββατο, 6 Ιουνίου 2015

ΤΕΛΟΣ στο "Rethink Athens" από το Συμβούλιο της Επικρατείας






















Παρασκευή 5 Ιουνίου 2015

Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας έκανε δεκτή την προσφυγή του τέως προέδρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Ιωάννη Αλαβάνου και 53 ακόμα κατοίκων της Αθήνας, που ζητούσαν να ακυρωθεί η ανάπλαση και πεζοδρόμηση της οδού Πανεπιστημίου.

Η Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού δικαστηρίου ακύρωσε ως παράνομη την από 12.2.2014 απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος με την οποία εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για «την ανάπλαση της οδού Πανεπιστημίου και την επέκταση του τραμ σε συναφείς κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο πλαίσιο της ανασυγκρότησης του κέντρο της Αθήνας με άξονα την οδό Πανεπιστημίου».
 
Οι σύμβουλοι Επικρατείας έκριναν μη νόμιμη την εν λόγω απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος γιατί πέραν του ότι «εκδίδεται υπό μορφή έγκρισης περιβαλλοντικών όρων έργου, ενώ αποτελεί πρωτίστως πρόγραμμα ή σχέδιο», ο σχεδιασμός της είναι μερικά αντίθετος με τον ισχύοντα κατά την έκδοση του Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας και με το ισχύον Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου Αθηναίων.

Αναλυτικότερα, είναι σε αντίθεση με διατάξεις του νόμου 1515/1985 που ενέκρινε το ρυθμιστικό σχέδιο των Αθηνών και την υπουργική απόφαση του 1988 με την οποία εγκρίθηκε το γενικό πολεοδομικό σχέδιο του Δήμου Αθηναίων.

πηγή: ΑΜΠΕ

Θυμίζουμε πως οι αρχιτεκτονικές και λοιπές μελέτες ανάπλασης και πεζοδρόμησης της οδού Πανεπιστημίου έγιναν μετά από κλειστό διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό με την επωνυμία "Rethink Athens" που διοργάνωσε το 2010 και ανέθεσε στις 27 Φεβρουαρίου του 2013 το Ιδιωτικό Ίδρυμα Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης μετά από σύμβαση που υπέγραψε με το ΥΠΕΚΑ, το ΥΠΑΝΥΠ, την Αττικό Μετρό, την Περιφέρεια Αττικής και το Δήμο της Αθήνας κατά παράβαση κάθε κανόνα δεοντολογίας περί αρχιτεκτονικών διαγωνισμών για ένα δημόσιο έργο και με παράκαμψη της εθνικής νομοθεσίας αλλά και των κανόνων της UIA περί διεθνών αρχιτεκτονικών διαγωνισμών.

Η πρώτη αυτή απόπειρα επέλασης των ιδιωτικών συμφερόντων στην πολεοδόμηση και την κερδοσκοπία πάνω στην αστική γεοπρόσοδο αποτέλεσε και την εμβληματική επιβολή των μνημονίων της νεοφιλελεύθερης επίθεσης στο σώμα της πόλης και των κατοίκων της Αθήνας και δούλεψε επιπλέον σαν κορυφαίο προπαγανδιστικό σχέδιο ενάντια στις πολιτικές υπεράσπισης του δημόσιου συμφέροντος  αλλά  και προβολής των πρωταγωνιστών της συγκυβέρνησης των σαμαροβενιζέλων και λοιπών δημοκρατικών δυνάμεων όπως εδώ κατά την ανάθεση των βραβείων από το Ίδρυμα Ωνάση στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών.  

Διαβάστε επίσης την προηγούμενη ανάρτησή μας:


Καθώς και το δημοσίευμα της εφημερίδας "ελευθεροτυπία"

 

10 σχόλια:

  1. Δέκα ζήτω για την μεγάλη νίκη! Ησύχασα τώρα...
    Ευτύχως η καλή μας Πανεπηστημίου θα μείνει πηγμένη στα αμάξια και το καυσαέριο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αρκετά ονειρευτήκαμε. Πίσω στη βαλκανική καφρίλα. Μέσα τα κεφάλια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εσείς οι ανώνυμοι ελάτε στα συγκαλά σας. Μη γκζεχνάτε ότι ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΓΚΗ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ, όχι τόσο για τις γρήγορες μετακινήσεις μας διαμέσω του κέντρου, αλλά για να μπορούμε να τους διακόπτουμε την κυκλοφορία κατά τις πορείες διαμαρτυρίας μας (για τις γενικώς άθλιες συνθήκες διαβίωσης, άσχετα με το γεγονός ότι και αυτά συμβάλλουν σε αυτές), αυξάνοντας τη συμβολική (τουλάχιστον) ισχύ τους, χωρίς την οποία οι πορείες αυτές δε θα είχαν κανένα απολυτως νόημα. Το επιχείρημα είναι ΠΡΟΦΑΝΩΣ αδιάσειστο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Επιπλέον, σύντροφοι, τώρα πια δεν υπάρχουν λόγοι για ξένιους δίες, σκούπες και κεντρα κράτησης. Οι μετανάστες, οι άστεγοι και οι λοιποι κολασμένοι θα μπορούν πλέον να κυκλοφορούν ελεύθεροι! Πρόκειται για μια βαθιά ήττα του δεξιού συντηρισμού (φασισμού), όχι απλώς του νεοφιλελευθερισμού (που τώρα πια δεν του έχει μείνει κανένα πεδίο πολεοδομικής έκφρασης...). Όπα η Επανάσταση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Είναι πραγματικά κρίμα που, σε τέτοια κρίσιμα ζητήματα, η κρίση της αριστεράς εξακολουθεί να περνά βαθιά κρίση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τέλος, πόσο σίγουροι είστε ότι ο διαγωνισμός αυτός ήταν "κλειστός" όπως λέτε; Εγώ νόμιζα ότι μπορούσε να λάβει μέρος οποιοσδήποτε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Νομίζω λοτι η οδός Πανεπιστημίου ανήκει συο ίδρυμα Ωνάση και όχι στον Δήμο Αθηναίων , κάτω τα χερια απο τους εφοπλιστές εχουν πληρώσει τόσους φόρους ΄΄΄΄΄΄΄΄.
    Αυτοί είναι οι πιο συνεπεις πολίτες!!!!!!!!!!!!
    Γιατί πληρώνουν όχι υποχρεωτικά αλλα προεραιτικά τους φόρους τους δηλαδή εάν θέλουν και όποτε θέλουν .
    Γιατί δεν τους δίνεται και πεσκέσι εκτός της Πανεπιστημίου και την Βασιλίσσης Σοφίας.
    Φιλε ανώνυμε στου πετάνε ένα ψαροκόκαλο-που λέγεται πεζοδρόμηση- και στα παίρνουν όλα και εσύ τους στηρίζεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ιδιοκτήτης της Πανεπιστημίου το Ωνάσειο; Τι κριτική οξυδέρκεια είναι αυτή σύντροφε αντικεφαλαιοκράτη αγωνιστή; Επειδή έχωσε κάποια (σχετικά ελάχιστα) φράγκα για να αυτοδιαφημίσει το "κοινωφελές" του γόητρο και κυρίως για να την βγει στο Νιάρχο που παίζει πολύ πιο χοντρό παιχνίδι στο Δέλτα (για το οποίο δε λέτε τίποτα); Αλλά ακόμα κι αν έχει αγοράσει το Ωνάσειο το μισό κέντρο, πιστεύεις ότι αυτό θα του έδινε το δικαίωμα να βάλει σεκιουρητάδες - μπάτσους να σου απαγορεύουν την είσοδο, τις πορείες και τα μπάχαλα; Πώς ακριβώς; Και γιατί εμείς θα τους αφήναμε να το κάνουν; Αλλά, τέλοσπάντων, καλύτερα να μας περιορίζουν τα αυτοκίνητα αυτές τις δυνατότητες...
    Όσο για τη φορολόγηση του Ωνασείου, δε διαφωνώ καθόλου με τις ειρωνίες σου. Μαζί σου. Απλώς δε βλέπω με ποιό τρόπο η ακύρωση της πεζοδρόμησης συμβάλλει στη δικαιότερη φορολόγηση των μεγαλοιδιοκτητών. Κάπως σα να συσχετίζονται ανόμοια πράματα φίλε. Δε μπορεί να θεωρείς ότι ένα τεχνικό έργο υποδομής μπορεί να καθορίσει με γραμμικό τρόπο ζητήματα που αφορούν αποφάσεις σε ευρύτερο πολιτειακό επίπεδο (φορολογικό σύστημα, μεταναστευτική πολιτική, μέθοδοι αστυνόμευσης κτλ.). Τι έγινε; Εσείς δεν είστε που υποστηρίζετε ότι "η πόλη έχει τους δικούς της νόμους";

    ΥΓ. Σόρι, αλλά η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου θα ήταν πολύ παραπάνω από ψαροκόκαλο. Ψαρονέφρι ίσως... από το οποίο θα μπορούσανε να φάνε πολλοί, αν είχανε το μυαλό να το διεκδικήσουν. Κι αν συνέβαινε αυτό, εμένα δε θα με ένιαζε αν έτρωγαν και κάποιοι ήδη καλοφαγάδες... Σάμπως τώρα θα σταματήσουν να τρώνε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Έχει σίγουρα πολύ πλάκα που οι περισσότεροι αριστεροί έχουν ΛΥΣΑΞΕΙ να μπλοκάρουν το μοναδικό έργο που θα είχε κάποιες (έστω λίγες) δυνατότητες να καταστεί επωφελές σε ευρύτερη κοινωνική κλίμακα (φυσικά όχι αποκλειστικά και μόνο σε τουρίστες και λοιπούς "φρεντοτσίνους" όπως ισχυρίζονται διάφοροι "έγκριτοι" και "πραγματικά αριστεροί" ακαδημαϊκοί). Φαίνεται πως η "κρίση" της αριστεράς περνάει και αυτή "κρίση". Αν και κάτι μου λέει ότι στο βάθος μάλλον κι αυτοί φοβούνται μήπως φρενάρουν λίγο περισσότερο τα "φτωχικά" αυτοκινητάκια τους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ωραία! Τώρα που πετύχαμε τα "δύσκολα", να μπλοκαριστεί δηλαδή η πεζοδρόμηση, μας μένουν τα "εύκολα": η δίκαιη φορολόγηση, η αξιοπρεπής εργασία, η πάταξη του ρατσισμού κτλ.. Φάγαμε το "γάιδαρο", θα κολλήσουμε στα "δόντια";

    ΑπάντησηΔιαγραφή